Loading...

Trygghetsgaranti på pakkereisen din

Vi vekter tryggheten din ved bestilling av reise høyt. Vi tilbyr deg derfor Trygghetsgaranti som gjør at du kan bestille din neste pakkereise helt uten bekymringer. Hvis pakkereisen din ikke kan fullføres som et resultat av Koronavirus, er du dekket av Pakkereiseloven og vårt medlemskap i Reisegarantifonden, som sikrer at du får tilbake pengene dine.

Vi er stolte av å ha tilbakebetalt alle kundene våre senest 14 dager etter reisen deres, så du kan trygt bestille en reise hos oss på tross av disse usikre tidene.

Vi anbefaler derfor at du legger reiseplaner som du pleier!

Med vår Trygghetsgaranti får du:

  • Full refusjon av beløpet hvis pakkereisen din ikke kan gjennomføres som følge av Korona. Dette gjelder uansett hvilke reiseanbefalinger Utenriksdepartementet har gitt på kjøpstidspunktet. Pengene tilbakebetales senest 14 dager etter at reisen din har blitt annullert.

Trygghetsgaranti

COVID-19 og din rejse

Selvfølgelig følger vi situasjonen med Koronavirus nøye, og vi overholder 100% anbefalingene fra Utenriksdepartementet. Vi anbefaler at du følger nøye med på Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttets råd og veiledninger, som blir oppdatert løpende.

Hvis du kjøper en pakkereise hos oss, er du alltid i sikre hender. Vi er medlem av Rejsegarantifonden (medlemsnummer 206), som eksisterer for å sikre kundene og pengene deres hvis et reisebyrå går konkurs. Du er i tillegg dekket av Pakkerejseloven, som sikrer at du får pengene dine retur hvis en reise ikke gjennomføres. Når du kjøper en reise hos os er du altså både dekket gjennom Pakkerejseloven og vårt medlemskap i Rejsegarantifonden, hvilket betyr at du er sikret på absolutt beste vis. Les nærmere om hvordan du er dekket av Rejsegarantifonden her.

Nedenfor kan du se hvordan du skal reagere på din kommende tur med oss.

  • Hvis UD fraråder innreise til feriedestinasjonen din når du kjøper reisen din
    Du kan fritt kjøpe en reise til et land uansett Utenriksdepartementets reiseråd i kjøpsøyeblikket. Siden reiserådene endres løpende, vet vi ikke hvordan situasjonen er på avreisetidspunktet, og det er ikke usannsynlig at et land som frarådes å reise til nå, kan åpne for innreise om noen måneder. Du kan derfor kjøpe en reise til et land som er «rødt» på kjøpstidspunktet. Hvis UD fraråder ikke-nødvendige reiser til den gjeldende destinasjonen på avreisetidspunktet, får du full refusjon av beløpet – altså OGSÅ hvis du kjøpte reisen på et tidspunkt hvor det respektive landet var markert som rødt. Pengene tilbakebetales senest 14 dager etter av reisen skulle ha vært gjennomført.
  • Hvis UD fraråder innreise til feriedestinasjonen din når avreise nærmer seg
    Hvis du har kjøpt en pakkereise til et land som Utenriksministeriet plutselig fraråder alle ikke-nødvendige reiser til, kan du få refundert det fulle beløpet for pakkereisen. Det gjelder uansett om myndighetene i det pågjeldende landet har valgt å åpne grensene sine. Det samme gjelder hvis reisedestinasjonen din har innreiserestriksjoner eller karantenekrav for nordmenn på avreisetidspunktet. Her får du også det fulle beløpet betalt tilbake for pakkereisen din. Hos Seatravel er det viktig at vi tilbakebetaler alle kundene våre så fort som mulig hvis pakkereisen deres har blitt avlyst pga. korona. Alle kunder har derfor fått pengene sine retur senest 14 dager etter at reisen skulle ha vært gjennomført. Det er også mulig å motta et gavekort på det respektive beløpet – det kan du jo bruke på en ny reise hos oss i fremtiden.
  • Hvis pakkereisen din ikke kan gjennomføres
    Hvis pakkereisen din eller en stor del av den ikke kan gjennomføres, har vi rett til å avlyse reisen. Dette vil f.eks. være tilfellet hvis UD fraråder alle ikke-nødvendige reiser til landet reisen går til, hvis transporten til destinasjonen ikke kan gjennomføres, hvis avtaler med leverandører må endres eller annet. I tilfellet av at en reise ikke kan gjennomføres gir vi deg beskjed så raskt som mulig, og du har krav på å få tilbakebetalt beløpet som du har betalt.
  • Kjøp en god reiseforsikring
    Det er viktig at du sørger for å ha en god reiseforsikring. Vi anbefaler både en reiseforsikring og en avbestillingsforsikring, som gir deg en større sikkerhet i forhold til COVID-19. Hør med ditt eget forsikringsselskap for å vite mer om mulighetene når du bestiller en reise.
  • Ombooking eller gavekort?
    Hvis pakkereisen din blir avlyst pga. UDs anbefalinger eller det pågjeldende landets innreiserestriksjonene for nordmenn, kan du enten velge å få pengene refundert eller motta et gavekort på det respektive beløpet. Hvis du derimot har interesse i å ombooke pakkereisen din til en ny dato eller destinasjon, kan vi undersøke mulighetene for deg. Dette krever at vi undersøker mulighetene hos våre partnere/leverandører, derfor kan en ombooking ikke garanteres. Vi gjør selvfølgelig alltid vårt beste for å hjelpe deg.
  • Avbestillingsregler
    Hvis du ønsker å avbestille en reise til et land som Utenriksdepartementet ikke fraråder å reise til, gjelder våre normale reisebetingelser. Du kan lese dem her.
  • Betalingsfrister
    Selv om vi står i en unik situasjon, endrer dette ikke på vår normale betalingsfrist. Betalingsfristen fremgår i ordren din. Manglende innbetaling av restbeløp vil anses som å misligholde avtalen. Dette betyr at vi kan annullere bestillingen din og at depositumet ditt går tapt. Hvis du selv ønsker å annullere reisen din, gjelder de normale avbestillingsreglene våre. Innbetaler du derimot restbeløpet, har du overholdt din del av avtalen, hvilket gir deg rett til full refusjon av reisens pris hvis reisen blir annullert på bakgrunn av UDs reiseråd. Det er naturligvis vår anbefaling at du innbetaler restbeløpet, siden du både gjennom Pakkerejseloven og Seatravels medlemskap i Rejsegarantifonden er sikret på best vis.
  • Refusjon
    Vi refunderer prisen på pakkereisen senest 14 dager etter reisen blir annullert.
    Produkter som er forbrukte/påbegynte som f.eks. premie for avbestillingsforsikring eller reiseforsikring kan ikke refunderes. Det samme gjelder ytelser kjøpt i forbindelse med reisen, men direkte utenom reisebyrået, som f.eks. parkering på flyplassen, billeie, togbilletter, inngangsbilletter, utflukter m.m.

Hvis det kommer endringer i reisen din, informerer vi deg alltid om dette!